The word 'marketing' means more than just advertising and selling products, it "consists of individual and organisational activities that facilitate and expedite satisfying exchange relationships in a dynamic environment through the creation, distribution, promotion and pricing of goods, services and ideas." (Dibb et al, 2016) The key to succeeding through marketing is by understanding the customers needs, in order to gain a competitive advantage over other businesses, this is done through managing the correct 'marketing mix'.
The Marketing mix consists of the 4 Ps – Product, Price, Promotion & Place - which are fundamental to targeting the right groups of people and was devised by E. Jerome McCarthy.
People element relates to "the level of customer service, advice, sales support and after-sales back-up required, involving recruitment policies, training, retention and motivation of key personnel." (Dibb et al, 2016)
The process element refers to the process within the organisation that affects the everyday running of the organisation for example, customer queuing times.
The physical evidence element relates to an organisation establishing thereselves in the market and differing themselves from other companies, by building a good reputation and presence.
The following posts will look at each of the 4Ps and compare how different retail businesses approach their marketing strategy differently, from the upmarket businesses to the low budget organisations. Peter Drucker emphasised "the aim (of marketing) is to know and to understand the customer so well that the product or service fits him/her and sells itself!" (Drucker society; 2011)
The short video below conveys how important the 4P's are to a business in meeting the different needs and wants of a customer, in which, in return will lead to customer loyalty. Although the example they use in this video is not about clothing, it still applies to all different businesses and highlights the importance of the marketing mix.
สื่อสเปนปูด «หงส์แดง» ลิเวอร์พูล ทาบซื้อ ซาอูล ญีเกซ มิดฟิลด์ดาวดัง แอตเลติโก มาดริด เรียบร้อย ที่วงเงินเฉียด 1,600 ล้านบาท แต่ดูเหมือน «ตราหมี» ยังไม่ปลื้ม
ReplyDeleteลิเวอร์พูล สโมสรยักษ์ใหญ่แห่งเวที พรีเมียร์ลีก อังกฤษ ได้ยื่นข้อเสนอเงินจำนวน 40 ล้านยูโร (ประมาณ 1,560 ล้านบาท) ให้ แอตเลติโก มาดริด สโมสรแชมป์ ลา ลีกา สเปน พิจารณาเรียบร้อย เพื่อขอซื้อตัว ซาอูล ญีเกซ กองกลางฝีเท้าดีชาวสแปนิช มาเสริมทัพช่วงซัมเมอร์นี้ ตามรายงานจาก มุนโด้ เดปอร์ติโบ สื่อกีฬาชั้นนำแดนกระทิงดุ เมื่อวันอังคารที่ 13 กรกฎาคม ที่ผ่านมา
เจอร์เก้น คล็อปป์ ผู้จัดการทีม «หงส์แดง» ต้องการเสริมทัพในแดนกลาง หลังจากที่ จอร์จินโย่ ไวจ์นัลดุม มิดฟิลด์ตัวหลักชาวดัตช์ หมดสัญญา และเก็บข้าวของย้ายไปร่วมก๊วน ปารีส แซงต์-แชร์กแมง แบบไร้ค่าตัว
ล่าสุด มุนโด้ เดปอร์ติโบ ระบุว่า ลิเวอร์พูล ได้ทาบซื้อ ซาอูล หนแรกเรียบร้อย ด้วยวงเงิน 40 ล้านยูโร ทว่ายังไม่เป็นที่พอใจสำหรับ แอต. มาดริด เนื่องจาก «ตราหมี» ตั้งค่าหัว ดาวเตะวัย 26 ปี ไว้ที่ 50 ล้านยูโร (ประมาณ 1,950 ล้านบาท)https://ipro889.com/
ดิสนี้ 14/7/64